only seventeen

just nu befinner jag mig i min soffa. jag lyssnar på filip&fredriks sommarpratarprogram från 2007, det är awesome. jag fnissar ständigt åt minnen från igårkväll. vi i girls unit och elinor utgick från ylvas lägenhet med heinekken och pripps 3.5, väldigt tjejigt och mysigt med glitter-eye liner och "jag har aldrig". efter lite om och men sitter vi iaf på bussen till främby. vi var fruktansvärt kissnödiga när vi klev av och stog i radhusområdet och skrek och skrattade hysteriskt i väntan på tom som skulle leda vägen till la fiesta. väl där var vi dom enda tjejerna, iaf ett tag. nästan alla drar på krogen efter ett ganska kort tag och vi småttingar dansar vidare. plötsligt befinner vi oss i en bil påväg mot stan. ännu mer plötsligt, i folkölsdimman, hoppar vi smidigt och snyggt över staketet till o leary's och står där på dansgolvet, otroligt exalterade och glada. glädjen blev ganska kort när vakterna hittade våra jackor som vi i stundens hetta hade slängt i en buske. det stänger, alla går utom vi som får stå kvar ensamma med personalen och vänta på polisen. det slutar iallafall med att poliserna säger "jaja, dom är ju snart 18. stick härifrån nu".
sweet, sweet youth

idag ska jag och pappa åka till stockholm på en liten spontan tripp till diverse släktingar. det ska bli mys. hm.. jag måste nog göra min kulturhistoriauppgift i bilen. puss

Kommentarer
Postat av: klas

du är grym ebba haha!

Postat av: ylva in the club

kvällen-myten-legenden.

saknar dig ebba.

2009-02-17 @ 12:49:25
URL: http://syntetsvett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback