Oh Brother Where Art Thou?

Here I am.

Jag har nämligen mixtrat lite med Ebbas blogg, och ger mig därför äran att gästblogga ett inlägg.

Min syster är en väldigt trött varelse, men märk väl, hon har sällan mjukisdagar. Men om ni misstänker att hon har det, fråga inte, det är ohövligt.

Hon har legat mellan mig och Maxi hela kvällen när vi kollat på dålig tv och snackat dynga. Nu ligger hon i sin säng och vi kollar på bra tv och är tysta.

Tänkte berätta lite om mig och min syster, då vi inte har en helt normal syskonrelation. Och nej, få inga skumma tankar nu, det handlar mer om att vi är väldigt bra vänner och delar väldigt många vänner, utan att det blir konstigt eller jobbigt. Vi har aldrig varit speciellt bra vänner, men nu de senaste året så har det släppt oerhört och vi kan göra det mesta tillsammans. Vi festar, snackar, fikar och har trevligt så ofta vi träffas. Det är dock alltför sällan numera. Jag bor ju, vilket kanske är bekant, i Jönköping.

Jag och min syster var lite fulla nu i helgen, och när vi kom hem så satte vi oss och pratade jättemycket, vilket var väldigt trevligt. Vi pratade då mycket om vår relation och hur den blev som den blev och när den blev det. Hon berättade om att hon för ett bra tag sedan frågade mig om varför killar har morgonstånd. Jag minns inte händelsen, men det låter inte helt omöjligt att hon har frågat. Som den kille, och bror, jag är så svarade jag på hennes fråga så gott jag kunde. Samma fråga kom sedan upp i Ebbas klass och hon berättade vad jag hade sagt och att det var jag som hade sagt det. Någon i hennes klass frågade då henne skeptiskt om hon verkligen hade frågat sin bror angående morgonstånd. Varken jag eller Ebba tyckte att det var någonting speciellt eller pinsamt att prata om med varandra, men när jag tänker efter så kanske det är så att alla inte alls har samma bra relation med sina syskon. Det är lite sorgligt att tänka på, men det gör också att jag värdesätter min och Ebbas relation än mer. Tack syster, för att du är bra.

Och så tack till mig då, som är världens bästa bror. Morgonstånd eller inte.


På tal om det så behöver jag klämma ur mig ett totalfärskt citat från Maxi:

"jag tror penis skulle smaka gott"

Tack och god natt.

För övrigt, tittade lite i Ebbas statistik här på bloggen och såg att det var alldeles för få läsare för en så bra blogg som det här faktiskt är, så ändra på det nu. Jag vill att ni läser, sprider, kommenterar och berättar om bloggen för andra. Inte för min del, utan för Ebba. För att hon helt enkelt är bäst, och förtjänar det.

//Albin, broder och vän.

Kommentarer
Postat av: klas

snutte då

Postat av: Amanda

Åhhhh, sötalbin!

2009-02-15 @ 16:42:45
Postat av: ylva in the club

åh. vilken fin bror du har.

2009-02-17 @ 12:47:47
URL: http://syntetsvett.blogg.se/
Postat av: JULLAN

ah vad jag blev rord nu! saknar er bada men lever la vida loca (go espanjooolas!!!) har borta! folj min blogg! karlek till er basta kusiner

2009-02-23 @ 09:03:01
URL: http://wokatochklart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback