dansa i neon

först av allt vill jag bara påpeka att jag inte tycker att det är snyggt att vissa grejer på min blogg fortfarande är rosa. grejen är den att albin fixade massa här på bloggen, men sen åkte han tillbaka till jönkan innan det va riktigt klart och jag har ingen aning om hur man gör för att ändra utseendet. så.

nu så! melodifestivalen säger jag bara. de senaste dagarna, som har varit sjukt långa, har jag och gränsis spenderat i ejendals arena i leksand. jag startade fint med att bli asful på fotot till mitt acces-pass som för övrigt hade tillgång till heeela området. vi ägnade mest tid till att ta för oss av gratisfikat och godiset och ganska snart kom det upp en skylt där det stod "kom ihåg att det ska räcka till många". fniss. scenen var inte alls så stor som det ser ut på tv och inget var egentligen särskilt glamoröst, men vi hade sjukt kul ändå. första genrepet på fredagen var asroligt och emma och theo sjöng skitbra. sen fick dom inte sjunga mer för svt bestämde sig för att ta in kalle moraeus istället. natten innan själva grejen. jävla as (svt alltså, inte kalle). på lördagen var ilskan och besvikelsen enorm och matinéförställning på dagen var fett seg. har nog aldrig känt mig så opepp. vi får senare upp ångan igen och minutrarna innan vi entrar scenen på kvällen var nog dom nipprigaste nånsin. iiiii.

backstage-rapport:

  • killarna i EMD är snygga på riktigt
  • martin rolinski i BWO har jätteintensiva och snygga ögon och perfekt hy på riktigt
  • alexander bard använder shorts på riktigt
  • bert karlsson gör inte så mkt vettigt. han satt också på samma lektare som oss under föreställningen, alltså bakom scenen...
  • ingela pling forsman går antagligen på GI
  • alla som jobbar med melodifestivalen pratar stockholmska och har väldigt påklistrad attityd
  • petra mede röker

en gång nuddade jag martin rolinskis rygg när vi möttes i en spiraltrappa. jag råkade nästan köra in gaffeln i nacken på han som underhöll publiken innan showen drog igång (kan också ha varit en roddare eller ljudkille, inte så himla coolt). eva funck gav oss tips om hur man får volym i håret inne på tjejtoan (vilket fungerade som vår loge eftersom vår riktiga inte hade några speglar..). mitt bästa moment var iallafall precis innan vi skulle åka hem när vi stod bakom scenen och EMD just hade gått vidare till finalen. danny, erik och mattias kom ut i gången och jag och frida stod uppe på läktaren precis ovanför och kollade ner på dom. danny tittar upp och möter min blick (lite som romeo & juliet när hon står på balkongen) och jag ger honom en liten applåd. han sätter ihop händerna i en tack-gest (tänk lucia eller thomas dileva) och (nu kommer det bästa) ger mig en slängkyss som han blåser iväg mot mig. jag pussar på mina fingertoppar och vinkar mot honom och jag ser hur tacksamheten blänker i hans ögon. kan tänka mig att det var hans bästa moment i melodifestivalen också.

ps. jag syntes i rutan kanske en halv sekund. om man kollar riktigt noga. puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG, DANNY DANNY DANNY! Ah! Vilket moment, jag har aldrig hört något liknande! Shit, shit, shiiit! Jag såg dig Ebba! Du var sööööt <3<3

2009-02-23 @ 10:52:53
Postat av: Amanda

// Amanda

2009-02-23 @ 10:53:46
Postat av: Alexandra

hahaha! Och hela kvällen fick vi höra om slängkyssen! ;)

2009-02-25 @ 18:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback