mm

första veckan i skolan avklarad: check
inte den tuffaste veckan kanske. mest lek och hej vad har du gjort i sommar. vad har jag gjort i sommar? blää orkar inte klaga mer. har iallafall hittat roligaste bloggen idag (tipset kom från vår nye svenskalärare). alla hbo-barn, check out pontilius.blogg.se. hahah

idag har jag fått ännu lite mer lön från dear old ccvattugatan. jaa tänkte jag. neej tänkte jag sen när jag kom på att jag, innan detta lönebesked, klarat mig precis under jämkningsgränsen. är alltså tvungen att skatta nu på den nya lönen, kommer säkert åka på väzzta skattesmällen och få betala tillbaka allt jag tjänat. eller nåt. nästa steg i mitt liv blir att kontakta pappa och fråga igen (typ 1000000:de gången) hur det här med skatt funkar.

jag ska förresten försöka mig på att va nyttig nu igen. no more cheeze doodles!

saker jag inte förstår mig på:
  • att betala skatt/jämka
  • att köpa mobiltelefoner+abbonmang - har iaf lyckats köpa min nya mobil idag! det va inte lätt kan jag meddela, har ju blivit lite av en stammis inne på nya teliabutiken, men nu har jag den i min hand!
  • tekniska prylar över huvudtaget - typ dvd-apparater som krånglar, kopieringsapparater, min kamera o.s.v.
  • ränta
why
oh, why

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback