ria, ria, hungaria

jag har upptäckt en ny del av världen: ungern. kom hem igår kväll och vill bara tillbaka. själva ungern i sig var kanske inte så speciellt men alla mysiga minnen gör att man tycker om det ändå. fast skulle jag åka tillbaka dit nu skulle jag nog bunkra upp med ätbar mat. fläsk, inlagd gurka/paprika, vitt bröd, varm saft, konstiga såser var vad som bjöds och  det var väl ingen höjdare. men vi klagar inte! (haha)
jag var där med underbara gränslöst och vi ägde hela ungern, typ. vi hade galna spelningar med endast en tysk blåsorkester som publik, vi omringade en vakt med oriantalisk dans, vi sjöng ronja rövardotter på ett torg bara för att nämna några saker.

här i falun är allt sig likt. jag orkar inte skolan och jag vill ha sommar nu. men seaside i helgen blir skojigt och lite andra kul grejer framöver. älskar mina bruds!

citat från ungern, värda att nämnas:
  • "jag känner mig som ett rövhål...är det någon som har papper?" - agnes
  • "székszard is the town where the sex is hard" - kotten
  • några söta små danskar frågar vilket land vi är ifrån och berättar att de kommer från danmark, ola skriker "danskjävlar!!"
  • ingela när hon ramlar över joseph (king of the road) "too much wine, too much wine"
  • "ola var på bordellen, han var borta hela kvällen, ola blev på smällen" - agnes
mel gibson <3

Kommentarer
Postat av: K*

RIA RIA, Lix fattar. blogga ebba! du bäst! KRAM

2007-05-30 @ 07:57:17
Postat av: K*

RIA RIA, Lix fattar. blogga ebba! du bäst! KRAM

2007-05-30 @ 07:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback